søndag, desember 18, 2011

2011 - eller twenty eleven as they like to call it i utlendighet



Nesten ferdig med 2011, året har gått forbausende fort selv med dårlig sommer og en utelatt vinter.

Hva har man så smesket seg og ørevoksen med dette året? Litt av hvert vil jeg si, men først og fremst ett år uten de virkelig store schlagerne (men det får den enkelte avgjøre på egenhånd).

For dette året går jeg for den uante muligheten at kun sette det hele opp alfabetisk, rangering er nærmest umulig. Det kan jo ellers poengteres at det med stor sannsynlighet dukker opp noen klare mangler idet vi skrider mot 2012, men da kan det nevnes at liste baserer seg på det jeg har fått hørt på dette året og ikke hva jeg «burde» hørt på (?)

Jaja, slik kan det gå – men for å forsøke å fremheve noen utgivelser legger jeg ved en * på de som fortjener en krone ekstra for godt arbeid.

Måtte spotify virke som det skal og lista gi gjenklang i de tusen hjem...

Uten mer om og men, her er årets liste fra Baumann sjøl:


Noen bedre?

Og selvsagt, lykke til 2012!


5 Comments:

Anonymous Nyttårs-Lars said...

I drammensregionen er det Lier og Øvre Eiker som vokser klart mest. Lier vokser med hele 2,5 prosent, og når året er omme vil det bo 24 161 mennesker i eplebygda.

Når året er omme vil det også komme en liste med årets musikk fra undertegnede.

21.12.2011, 22:18  
Blogger Baumann77 said...

I Lier skinner solen av og til, men de har desto mer snø når tiden tillater det. Måtte Nyttårs-Lars velge med omhu, Lier eller ei...

23.12.2011, 23:09  
Anonymous Fjorårs-Lars said...

Javel. Og velkommen til 2011. Alfabetisering er vel egentlig litt feigt, så jeg forsøker meg på en slags rangering. Men alfabetisering er også veldig greit og enkelt å forholde seg til. Jeg legger derfor til et alfabetisert appendiks av plater jeg har hørt på, som i tillegg var verdt gjennomlyttingen.

Dette er muligens en vel kommersiell, eller populærmusikkliste? Jeg har forhåpentligvis likevel klart å styre klar av de verste fellene, og tror neppe at listen legges ut som stream hos radioenes program 1 til 4 and beyond…

Fjoråret var et år det ble hørt på en god del musikk. Men tydligvis langt fra nok, og det er mange gamle kjenninger her. Det får nå uansett stå sin prøve, og jeg setter også opp et par gamle kjenninger som årets skuffelser. Sånn bare for poengets skyld.

Slik ser listen min for 2011 ut:

1 – Battles
- Gloss Drop
2 – Radiohead
- King of Limbs
3 – Akron/Family
- S/T II: The Cosmic Birth and Journey of Shinju TNT
4 – Kaizers Orchestra
- Violeta Violeta Volume I
5 – Gang Gang Dance
- Eye Contact
6 – PJ Harveys
- Let England Shake
7 – Mogwai
- Hardcore Will Never Die, But You Will
8 – Lykke Li
- Wounded Rhymes
9 – Björk
- Biophilia
10 – Fucked Up
- David Comes to Life

09.01.2012, 23:17  
Anonymous Fjorårs-Lars said...

Fjorårets alfabetiske appendiks:

Asian Dub Foundation
- A History of Now
Bob Hund
- Det Överexponerade Gömstället
dEUS
- Keep You Close
Explosions in the Sky
- Take Care, Take Care, Take Care
Gorillaz
- The Fall
Mastodon
- The Hunter
Sivert Høyem
- Long Slow Distance
The Dears
- Degeneration Street
Thievery Corporation
- Culture of Fear
Tom Waits
- Bad as Me

09.01.2012, 23:19  
Anonymous Fjorårs-Lars said...

Sånn bare for poengets skyld.

Årest skuffelser:
Jane’s Addiction
- The Great Escape Artist
Primus
- Green Naugahyde

09.01.2012, 23:20  

Legg inn en kommentar

<< Home