onsdag, februar 02, 2011

Sånn var det i gamle dager eller i 2010...


Sånn lett inn i februar kan man godt samle litt hodegrums og undersøke hva som skjedde på musikkfronten gjennom 2010. Vet om intet annet enn at jeg hørte på musikk, litt nytt og mye ikke nytt (tror det kalles det nå).

En liste på 15 utgivelser her vil stykkvis og delt representere det jeg valgte å lytte på i deler av 2010, mye jeg sikkert skulle hørt på - men har kun to ører...

Om "vinneren" kan man si sjølsagt, en gammel ringrev, en gitar og uendelige studioeffekter. År 2010 er sånn sett intet unntak, kun en gigant kan kapre rocketronen!

Resten av lista, ja den er snart historie... og til den ene som måtte lure - bilde over er av julenissen.. Lytt med måte!


Artist
1.Neil Young
Le Noise
2.Paul Weller
Wake Up The Nation
3.Gorillaz
Plastic Beach
4.Roky Erickson (w/Okkervil River)
True Love Cast Out All Evil
5.The Sword
Warp Riders
6.Lindstrøm & Christabelle
Real Life Is No Cool
7.Sharon Jones & The Dap Kings
I Learned The Hard Way
8.Sleigh Bells
Treats
9.Jenny And Johnny
I'm Having Fun Now
10.Pernice Brothers
Goodbye Killer
11.Johnny Dowd
Wake Up The Snakes
12.Best Coast
Crazy For You
13.Alejandro Escovedo
Street Songs Of Love
14.Grinderman
Grinderman II
15.Danger Mouse & Sparklehorse
Dark Night Of The Soul


Hederlig omtale til
The Mynabirds
Dum Dum Girls
Keith Jarrett & Charlie Haden
Leif Ove Andsnes

3 Comments:

Anonymous Sannelige Berg said...

Sannelig, sannelig sier jeg eder: Om nogen holder mitt ord, skal han aldri i evighet se døden.

04.02.2011, 16:43  
Blogger Baumann77 said...

Og da sa selvsagt de derre Jødene til ham: Nu skjønner vi at du er besatt...typisk

04.02.2011, 20:28  
Anonymous Liste-Lars said...

Javel, her er en slags liste. 2010 står som et slags svart hull nymusikkmessig for min del. Platespilleren gikk riktignok ufortrødent sine runder, men det var i veldig stor grad
disse flotte Herrenes album Rolled Gold som gikk sin seiersgang der.

Det betyr at fortellingen min trolig hadde blitt lenger om jeg hadde forsøkt å sette opp en liste over ny musikk jeg gikk glipp av i året som gikk, enn det blir i dette usle forsøket på å rekapitulere.

Men Jødene (med stor J) krever sitt, og det er vel bare å hoppe i det (hva nå enn det er; en pøl av demoner?). Jeg stoppet på syv. Ikke minst siden jeg innbiller meg at det må være et slags hellig tall, men også fordi det er rimelig ut i fra hva jeg faktisk hørte på mer enn noen få minutter.

Slik ser listen min for 2010 ut:

1 – 65daysofstatic
- We Were Exploding Anyway
2 – Motorpsycho
- Heavy Metal Fruit
3 – Kvelertak
- Kvelertak
4 – Susanne Sundfør
- The Brothel
5 – Serena-Maneesh
- S-M 2: Abyss in B Minor
6 – Band of Horses
- Infinete Arms
7 – The Megaphonic Thrift
- Decay Decoy

15.02.2011, 11:56  

Legg inn en kommentar

<< Home