tirsdag, februar 15, 2011

ListeLars og Trondmannen fra Oz




Her følger utvalgte korn fra fjorårets avlinger. Først ut L:Ø:B....

Javel, her er en slags liste. 2010 står som et slags svart hull nymusikkmessig for min del. Platespilleren gikk riktignok ufortrødent sine runder, men det var i veldig stor grad
disse flotte Herrenes album Rolled Gold som gikk sin seiersgang der.

Det betyr at fortellingen min trolig hadde blitt lenger om jeg hadde forsøkt å sette opp en liste over ny musikk jeg gikk glipp av i året som gikk, enn det blir i dette usle forsøket på å rekapitulere.

Men Jødene (med stor J) krever sitt, og det er vel bare å hoppe i det (hva nå enn det er; en pøl av demoner?). Jeg stoppet på syv. Ikke minst siden jeg innbiller meg at det må være et slags hellig tall, men også fordi det er rimelig ut i fra hva jeg faktisk hørte på mer enn noen få minutter.

Slik ser listen min for 2010 ut:

1 – 65daysofstatic
- We Were Exploding Anyway
2 – Motorpsycho
- Heavy Metal Fruit
3 – Kvelertak
- Kvelertak
4 – Susanne Sundfør
- The Brothel
5 – Serena-Maneesh
- S-M 2: Abyss in B Minor
6 – Band of Horses
- Infinete Arms
7 – The Megaphonic Thrift
- Decay Decoy

Og da 2010

_________

Så Dj TK Statistic
Hevder hårdnakket at " Min liste er selvsagt mye bedre. Topp fem er sånn ca rangert, resten litt mer tilfeldig. Har 'toppet' den, dvs valgt ut èn godlåt fra hver plate." Javel ja sa de...

Sjekk ut:

Tighten Up - Best of 2010

1 Comments:

Anonymous Blogge-Berg said...

Sannelig, sannelig sier jeg eder: Den som ikke går inn i fårestien gjennem døren, men stiger over annensteds, han er en tyv og en røver.

15.02.2011, 13:38  

Legg inn en kommentar

<< Home