mandag, januar 21, 2008

Årets Bergliste, dvs fjorårets liste fra Berg osv...


Fra Herr Berg:


Javel

Da er jeg nok en gang tilbake, selv om det denne gangen ikke var lovet. Vi er allerede godt inne i 2008, og album ble utgitt også i fjor.

Det er dermed på tide med nok en årets beste-liste, selv om det denne gangen blir en forkortet versjon. Det ble rett og slett ikke gitt ut veldig mange bemerkelsesverdig bra cd-er i fjor (eller kanskje tar jeg feil), og mange av dem jeg mistenker kunne havnet på en slik liste som dette har jeg rett og slett ikke hørt nok på til å kunne føre opp. I tillegg har jeg vel som vanlig glemt en del, som i fjor da jeg unnlot You in Reverse av Built to Spill som helt klart fortjener en plass helt i toppen!

Slike ting får jeg eventuelt vurdere å forbedre til neste år, for i år ser min topp 10 liste for fjoråret slik ut:

1. In Rainbows - Radiohead
2. Mirrored - Battles
3. The Deconstuction of Small Ideas - 65daysofstatic
4. All of a Sudden I Miss Everyone - Explosions in the Sky
5. Ultra Payloaded - Satellite Party
6. Oblivion with Bells - Underworld
7. Volta - Björk
8. The Good, the Bad & the Queen - The Good, the Bad & the Queen
9. Favourite Worst Nightmare - Arctic Monkeys
10. Clean - Cloroform

Samt AWII - Ataxia.

-----

Bra da skal jeg om kort tid legge ut min egen liste!

0 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home